Licht in 6 stappen je marketingbeleid door en ontdek hoe duurzaam jullie marketingbeleid is. Vandaag de dag is duurzaamheid niet meer weg te denken uit de business omgeving. Maar geldt dat ook voor jou als marketeer?  Met ons Sustainable Marketing Model zie je in één oogopslag hoe duurzaam jouw marketingbeleid nu al is. En vergelijk je dat met jullie ambitie. De tool is gratis, in ruil voor jouw ervaring. Invullen? Stuur een mail naar sandra@wonderwings.nl en je ontvangt je persoonlijke inlogcode. Of kom op dinsdag 13 mei a.s. naar het WereldCafé. waar we de tool lanceren.  Kom leren van koplopers. En hoe je dit model toepast voor jouw merk!

spin sustainable marketing model

Een thema voor marketeers?

Ja. Want onze maakindustrie wordt dagelijks geconfronteerd met druk op grondstoffen en druk op prijzen. Je voelt de urgentie om te innoveren dagelijks. Oplossingen worden gezocht in vervanging voor schaarse grondstoffen, in clean tech productieprocessen en ook naar nieuwe manieren van distributie, verpakking of voorraadbeheer. Op alle vlakken is voortuitgang te boeken. En zijn ze relevant voor jou als marketeer.

Waar gaat dat heen?

We ontwikkelen van een lineaire naar een circulaire economie. En dat betekent voor jou als marketeers dat goederenstromen twee kanten op bewegen. Dat je moet weten hoe een product wordt gemaakt en ook door wie. Onder alle omstandigheden. En ook dat merken keer op keer bewijsvoering leveren voor de belofte die ze doen. Dus ook als jij vooral proposities naar de markt brengt, is het cruciaal om te weten wat je belooft. En hoe je dat waarmaakt.

Plus; je concurrentieveld verandert snel. Duurzaam ondernemen gaat ook over gezondheid en veiligheid; van werknemers, van omwonenden, van consumenten. Producten worden diensten. De aanschaf van ‘iets’ verandert naar het gebruik van iets. Bezit en eigendom zijn ondergeschikt aan nut en beleving. En dan wordt een product ineens als dienst aangeboden en verandert je concurrentieveld aanzienlijk.

Hoe beter je weet waar je zelf al staat als marketeer, hoe sneller je kunt meebewegen.

Snel inzicht in je marketingbeleid

Dat krijg je als je het Sustainable Marketing Model invult. Op 6 thema’s beantwoord je vier vragen. Waar je nu staat en wat jullie ambitie is. Dat begint bij de richting die jullie in bewegen: je purpose en de verbinding met je marketingbeleid. Daarna volgen vragen over product en innovatie, ketenpartners, waardecreatie, promotie en de manier waarop jullie marketingbeleid wordt verankerd.

Doe je mee? Meld je dan nu aan om het model in te vullen. En deel je uitkomst met ons. Op dinsdag 13 mei lanceren we de tool officieel. Het zou super zijn als we de koplopers dan al een beetje in beeld hebben. Zo maken we met elkaar marketing in deze tijd purpose driven en resource conscious.

Nu al inzicht?

Meld je dan even bij sandra@wonderwings.nl. Dan ontvang je een persoonlijke inlogocode en kun je direct zelf aan de slag. Inschrijven voor het WereldCafe kan online.

 

“Dit model is ontwikkeld door Sandra Horlings van Wonderwings en Anneke Sipkens en Marien de Bruijn van Deloitte gezamenlijk en is bedoeld om marketeers te helpen hun beleidskeuzes en de uitvoering daarvan op een meer duurzame manier in te richten. Dit model helpt om een eerste beoordeling te maken van de huidige situatie en te bepalen in welke richting vervolgstappen richting meer duurzame marketingstrategie worden gezet. En om te inspireren met voorbeelden uit de praktijk.  Het model is alleen te gebruiken voor het doel zoals hierboven beschreven zonder voorafgaande expliciete toestemming van Wonderwings/Deloitte. Voor overige gebruiksdoeleinden is voorafgaande toestemming vereist. 

Wonderwings en Deloitte stellen een kopie van iedere publicatie dat dit model als bron gebruikt, op prijs. Dat kan je toesturen via sandra@wonderwings.nl. “

Tags:, , , , , , , , , , ,