Het eerste WereldCafé van 26 november ’13 met een terugblik op Sustainable Brands Londen was bijzonder geslaagd. Tijdens het café werden de laatste trends, tools, consumer insights en enkele inspirerende cases (van o.a. Starbucks, Mars, DSM, Puma/Kering, Fairphone, FSC, Coca-Cola) besproken. De aftrap daarvoor werd gegeven door Bart Bruggenwirth en Jeroen Meijering, die het congres in Londen hadden bijgewoond, en daarin werden bijgestaan door andere congresgangers Leontine Gast en Kirsten Barnhoorn. De hoofdthema’s waarmee we de sessie in gingen waren:

1.Does business drive sustainability? Does sustainability drive business? http://www.wereldmarketeers.nl/archives/928
2.From mindless to mindful consumption
3.We need new narrative
4.Activate for change
5.Change management and leadership

Wereldcafe foto

Er vonden, zoals dat hoort in een café, pittige discussie plaats over de relevantie van sustainability in branding en de uitdagingen, waar we als marketeers voor staan. Bijvoorbeeld op het gebied van innovatie, leiderschap en samenwerking. De presentatie met de samenvatting van Sustainable Brands Londen is hier te bekijken.

Alle presentatie van het congres vind je hier;http://www.sustainablebrands.com/library_search/results/taxonomy%3A322.

WereldCafé is een serie kleinschalige, informele bijeenkomsten, waarin WereldMarketeers met elkaar in discussie gaan over actuele of wezenlijke thema’s om maatschappelijke uitdagingen om te zetten in kansen voor zichzelf, hun bedrijf en de wereld. WereldCafé is een initiatief van NIMA WereldMarketeers. Het volgende WereldCafé zal gaan over de rol van duurzaamheid in de marketing van supermarkten. Nadere info volgt zsm. Mocht je zelf ideeën hebben voor een onderwerp voor een WereldCafé neem dan contact op met ons via info@wereldmarketeers.nl.

Tags:, , , , ,