In december plaatsten we een post ( http://www.wereldmarketeers.nl/archives/914 ) met een selectie van de trends van Trendwatching.com die relevant lijken voor WereldMarketeers. Daarnaast vroegen we om interessante trendstudies te mailen en hebben we een poll geplaatst. Hierbij een verdieping op de duurzame trends voor 2014.

Interessante trendstudies

In deze post verwijzen we naar de bronnen die zijn ingestuurd. Het is opvallend dat veel nationale en internationale trendstudies zich voornamelijk richten op digitale en social media trends en slechts beperkt op algemene marketing of duurzaamheidstrends.  Zodoende werden we vooral gewezen op relatief bekende, maar daarom niet minder relevante bronnen. Namelijk van Marketing Facts en Nederlandse watchers die betrokken zijn bij de Trendrede. Lees hier (http://www.wereldmarketeers.nl/archives/964) de meeste relevante trends uit deze publicaties.

De waarde van trends en een lange termijn visie

Bij het eerste post stond een poll met de vraag; “Welke rol speelt een lange termijn visie en / of trends bij duurzame marketing?” De poll is niet representatief, maar uit de uitkomsten tot nu toe komt naar voren dat een lange termijn visie een rol speelt (52,5% van de respondenten).  Voor 37,5% is dit alleen een lange termijn visie, voor 25% in combinatie met korte termijn trends. Een kwart van de respondenten ziet geen rol (12,5%) of vindt dat trends het gevolg zijn van marketing activiteiten (ook 12,5%) en niet andersom. De poll is nog open (http://www.wereldmarketeers.nl/archives/957) voor jouw mening of schrijf een reactie onder aan de pagina.

 

Tags:, ,