Header_winning_by_giving_copy_png

Winning By Giving oftewel “Shared Value for Brands”

Geplaatst op 28 augustus 2015, in Activiteiten, met 0 Reacties

Dit is een eerder gepubliceerd blog van Leontine Gast van The Terrace dat hier is geplaats als extra informatie voor de bijeenkomst van 3 september. Branding as we know it zit in zwaar weer. Merken hebben steeds meer moeite om.

Lees verder →

boks_schepping

Marketing en MVO ontmoeten elkaar bij de klant en het merk

Geplaatst op 1 juli 2015, in Activiteiten, Praktijk cases, Tips, met 0 Reacties

Als marketeers en MVO-managers elkaar meer opzoeken kunnen ze samen betere business creëren. De klant en het merk vormen de verbindende schakels tussen beide werelden. Ondanks verschillen tussen beide disciplines kunnen ze elkaar veel bieden. Dat was de boodschap tijdens de.

Lees verder →

Ga mee op bezoek bij AUPING: 24 september a.s.

Geplaatst op 22 juni 2015, in Activiteiten, Geen categorie, Praktijk cases, WereldCafé, WereldMarketeers, met 0 Reacties

Een must-see bedrijfsbezoek voor B2B én B2C marketeers die duurzame uitdagingen graag omzetten in groei. Ga je mee op bezoek bij Koninklijke Auping op 24 september 2015? Dan leiden we je rond door de spiksplinternieuwe productielocatie en kantoor in Deventer..

Lees verder →

WM_cafeapril15_lekker duurzaam

Whitepaper WereldCafé Duurzame Gedragsverandering

Geplaatst op 29 april 2015, in WereldCafé, met 0 Reacties

Erik Koldewijn SMP heeft naar aanleiding van het WereldCafé “Duurzame gedragsverandering” een White Paper opgesteld met de titel “Kan je met de belofte “duurzaam” consumenten stimuleren duurzame aankopen te doen?” In de paper geeft hij een compact overzicht van de gepresenteerde content en.

Lees verder →

Dislike

Vertrouwen in goede bedoelingen bedrijven in vrije val

Geplaatst op 22 april 2015, in Onderzoek, met 7 Reacties

Tijdens het WereldCafé Duurzame Gedragsverandering van afgelopen week hield Jos van Haastrrecht al een kort presentatie met de uitkomsten van Imago Monitor die door Hope&Glory en Motivation is uitgevoerd. Hierbij gaf hij een inzicht hoe consumenten in het algemeen duurzame.

Lees verder →

WM_blog masterclass_boek Jonker

White Paper NIMA Master Class Sustainable Business

Geplaatst op 9 maart 2015, in Activiteiten, met 10 Reacties

NIMA Master Class Sustainable Business Tijdens de NIMA Master Class Sustainable Business op 9 december 2014 hebben diverse NIMA leden nieuwe inzichten opgedaan en van gedachten gewisseld over de strategische mogelijkheden van duurzaamheid. Tevens hebben zij zich laten informeren en inspireren.

Lees verder →

Change the game! Verslag master class Sustainable Business

Geplaatst op 16 december 2014, in Activiteiten, Boekbespreking, Circulaire economie, met 7 Reacties

Sustainable business:  je kunt er niet meer omheen. Bedrijven hebben de (strategische) keuze hierin voorop te lopen en als gamechanger van die voorsprong te profiteren. Of ze moeten de normen van de markt volgen, omdat ze zich anders out of.

Lees verder →

linear-circular-economy

Verslag WereldCafé Circulaire Business

Geplaatst op 25 november 2014, in Activiteiten, WereldCafé, met 8 Reacties

Kort samengevat kunnen we stellen dat het een interessant Café was, maar dat we helaas nog niet tot een pasklare oplossing zijn gekomen hoe circulaire modellen optimaal geïntroduceerd kunnen worden. In deze blog een aantal van de onderwerpen die aan.

Lees verder →

Sustainable-Brands-Conference-2014

Impressie Sustainable Brands 2014

Geplaatst op 11 november 2014, in Activiteiten, met 9 Reacties

Op de conferentie ging het, de dag dat ik er was, over het vertellen van verhalen voor duurzame merken. Van ‘story telling’, tot ‘story doing’ en ‘brand substance’. Hoe vertel je het verhaal van je duurzame merk? Of van het.

Lees verder →

Phonebloks

Circuliare inspiratie van designers

Geplaatst op 7 november 2014, in WereldCafé, met 6 Reacties

Drie inspirerende voorbeelden van een circulaire concepten in aanloop naar het WereldCafé rond circulaire business modellen van 18 november. Alle drie geïnitieerd vanuit de designwereld. Minder concreet dan de voorbeelden in de eerdere blog “vogelvlucht langs circulaire business modellen” maar.

Lees verder →